PERSONVERN. DIN INFORMASJON. DIN TRYGGHET

(c)
©

Personvern - Våre Forpliktelser Overfor Deg

Du er viktig, og hva vi gjør med dine data skal det aldri være noe tvil om. Vår målsettingen er at du alltid skal føle deg trygg og ha tillit til oss, ved at vi håndterer personopplysningene dine med respekt og lar deg ha kontroll over dem.

Det er viktig at du vet hvilke personopplysninger Klanen, Vålerengens Idrettsforenings Uavhengige Supporteres Klubb FLI (her betegnet som «vi» eller «Klanen») samler inn om deg, og hvordan vi bruker dem.

Vi har gjort vårt beste for å forklare dette på en kortfattet og enkel måte. Hvis du skulle ønske mer informasjon eller du har spørsmål, kan du ta kontakt med personvernombudet vårt ved å bruke kontaktopplysningene i «Kontakt»-avsnittet på våre hjemmesider.

Hvis vi skulle gjøre større endringer av våre retningslinjer for personvern, vil vi gi deg beskjed. Om nødvendig vil vi også be om din godkjennelse.

 

Personvernerklæring

Vi har utformet personvernerklæringen vår med deg i tankene. Hvordan erklæringen gjelder for deg som er er medlem hos oss, bruker vi informasjonen du gir oss til å oppfylle våre forpliktelser til å levere medlemsfordeler til deg, informasjonen benyttes også å kommunisere med deg som medlem, og til å informere deg om arrangementer, kamper, turer, sesongkort og annet som vi synes er viktig å meddele deg som medlem av Klanen og supporter av Vålerenga.

Rettighetene du har i de ulike tilfellene er mer detaljert forklart nedenfor.  erklæringen.

Hvilken informasjon vi har og hvor vi får den fra

Vi samler inn og lagrer ulike typer informasjon om deg når du blir medlem, kontakter oss og bruker nettstedene, applikasjonene og de sosiale mediene våre.

 

Hvordan informasjonen din brukes og hvorfor

Vi bruker informasjonen din til å kommunisere med deg om arrangementer, kamper, turer, sesongkort og annet som vi synes er viktig å meddele deg som medlem av Klanen og supporter av Vålerenga

 

Hvem vi deler opplysningene dine med og hvorfor

Vi kan dele informasjonen din med vår(e) Samarbeidspartner(e) som er med på å sette opp arrangementet, f.eks. arrangøren (les Klubben) I enkelte tilfeller vil det være lettere å kommunisere f.eks tilbud om sesongkort i samarbeid med klubben, i sånne tilfeller så kan vi utlevere din informasjon til dette formålet. Vi deler ikke, ei heller selger vi din informasjon til andre kommersielle aktører som vil sende deg tilbud om det ene eller det andre. 

 

Dine valg og rettigheter

Dine rettigheter omfatter blant annet at du kan velge om du ønsker å motta kommunikasjon fra oss. Du har også rett til å få tilgang til informasjonen vi har om deg.

 

Hvordan vi tar vare på informasjonen din

Vi tar alltid forholdsregler for å sørge for at informasjonen er beskyttet, og for å slette den på en sikker måte når vi ikke lenger trenger den.

 

Kontakt Oss

Hvis du har spørsmål eller tilbakemeldinger om denne erklæringen eller om hvordan vi håndterer informasjonen din, ta kontakt med oss.

 

Hvilken informasjon vi har og hvor vi får den fra

  • Når du blir medlem, samler vi inn opplysninger om deg som kan inkludere din kontakt- og faktureringsinformasjon
  • Når du bruker nettstedene eller applikasjonene våre, samler vi inn informasjon, som f.eks. hvilken nettleser og enhet du bruker, IP-adressen din, hvor du befinner deg, nettstedet du kom fra, hva du brukte og ikke brukte nettstedet/applikasjonen vår til, eller hvilket nettsted du gikk til når du forlot nettstedet vårt. For å få vite mer om hvordan vi samler inn denne informasjonen, se våre retningslinjer for informasjonskapsler.
  • Når du bruker en funksjon tilknyttet sosiale medier på nettstedet vårt eller i applikasjonene våre og du legger ut noe på sosiale medieplattformer, vil det sosiale mediet gi oss visse opplysninger om deg.
  • I de få tilfellene der vi innhenter personopplysninger fra barn, ber vi alltid om de foresattes samtykke og vil alltid kun innhente slike opplysninger for de formålene som oppgis når vi innhenter dem.

Hvordan informasjonen din brukes og hvorfor

  1. For å oppfylle medlemsavtalen vår med deg

Vi bruker informasjonen din når du inngår et medlemskap med oss for å kunne:

    • behandle medlemsinnmeldingen din
    • ta betalt
    • gi deg medlemsstøtte.

 

  1. For våre berettigede forretningsinteresser
    • For å kunne utføre markedsundersøkelser og analyser som bidrar til å forbedre og tilpasse medlemsfordelene eller kommunikasjonen vår.
    • For våre markedsføringsformål (les, informasjon om arrangementer, kamper, turer, sesongkort og annet, med mindre ditt samtykke er nødvendig for slik markedsføring.
    • For å sende deg e-poster i tilknytning til medlemsservice, inkl. bestillingsbekreftelser og nyhetsbrev.
    • For å forhindre eller oppdage ulovlig atferd, for å beskytte eller håndheve våre juridiske rettigheter eller slik loven på annen måte tillater det. F.eks. for å sørge for at billettene kommer i hendene på ekte fans. For å oppnå dette kan vi bruke informasjonen din til å forhindre svartebørssalg av billetter, misbruk av våre immaterielle eierrettigheter (f.eks. ift. våre eller Klubbens varemerker),
  • Der du har gitt ditt samtykke
    • Alle våre medlemmer gir oss et generelt samtykke til å kommunisere med deg som medlem
    • Vi har i tillegg en mulighet der du selv kan velge hva og hvordan vi kan kommunisere med deg
    • For å kontakte deg med kommunisere med deg som medlem, og til å informere deg om arrangementer, kamper, turer, sesongkort og annet som vi synes er viktig å meddele deg som medlem av Klanen og supporter av Vålerenga. – på e-post, på SMS eller via sosiale medieplattformer.

Hvem vi deler opplysningene dine med og hvorfor

  • Kun internt innen Vålerenga-familien eller med klubben dersom vi sammen markedsfører sesongkort, kamper og arrangement.
  • Våre tredjepartsleverandører av tjenester (noen ganger kalt databehandlere), f.eks. skytjenesteleverandører som leverer IT-infrastrukturen fom vårt medlemsregister er baserte på.
  • Offentlige etater eller andre autoriserte organer der dette er tillatt eller pålagt ved lov.
  • Eventuelle rettsetterfølgere til hele eller deler av virksomheten vår.

Dine valg og rettigheter

Valgmuligheter

Du kan velge å gi oss ditt samtykke, men du kan når som helt trekke det tilbake ved å gjøre følgende:

  • For å ikke lenger motta kommunikasjon fra oss kan du endre preferansene i kontoinnstillingene dine, følge instruksene for å avslutte abonnementet som alltid er oppgitt i e-poster vi sender deg, eller kontakte oss og be oss gjøre det for deg.

Dine rettigheter

Du har også rettigheter vedrørende hvordan personopplysningene dine brukes, inkludert:

  • Retten til å motsette deg at vi behandler opplysningene dine.
  • Retten til å be om at opplysningene dine blir slettet eller at videre bruk av dem begrenses.
  • Retten til å be om en kopi av informasjonen vi har om deg.
  • Retten til å korrigere, endre eller oppdatere informasjonen du har gitt oss (hvis du har er medlem hos oss, kan du også gjøre dette ved å logge inn og oppdatere informasjonen din).
  • Retten til å bestride alle slags automatiserte beslutninger vi tar om deg. En automatisert beslutning er en beslutning som tas uten menneskelig inngripen og som har juridiske konsekvenser (f.eks. kredittsjekk). Vi bruker ikke automatisert beslutningstaking, men hvis vi skulle beslutte å gjøre det vil vi informere om det når slike beslutninger tas.

Hvordan vi tar vare på informasjonen din

Vi har innført sikkerhetstiltak for å beskytte informasjonen din. Sikkerhetstiltakene vi bruker vil avhenge av hvilken type informasjon som samles inn.

Vi vil bare lagre opplysningene dine så lenge det er nødvendig for å levere tjenestene du ber om, for de formålene som er beskrevet i denne erklæringen, og for eventuelle juridiske formål der vi er rettslig forpliktet til å oppbevare informasjonen. Vi vil slette informasjonen din på en sikker måte når den ikke lenger behøves for disse formålene.

Vi kan benytte oss av IT plattformer, Sky-tjenester – deler av en tjeneste, der noen deler kan komme til å utføres utenfor Europa.

Det er strenge regler for overføringer av informasjon på denne måten for å sikre at opplysningene dine fortsatt er beskyttet iht. høye standarder. Der vi gjør dette, vil vi sørge for at nødvendige garantier er på plass. Når opplysningene dine overføres til et sted utenfor Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet, vil vi bruke en av fremgangsmåtene nevnt nedenfor.

  • Standardavtaler godkjent av Europakommisjonen
  • Privacy Shield-rammeverket mellom EU og USA
  • Bindende konsernregler for overføring
  • Bindende regler for overføring for databehandlere

Kontakt Oss

Hvis du har spørsmål om opplysningene ovenfor eller om hvordan vi håndterer personvern, har vi et eget Personvernombud som kan hjelpe deg

Du kan også kontakte Datatilsynet, men vi oppfordrer deg til å først la oss forsøke å hjelpe deg.